Grochowski areszt gościł dziś studentów V roku pedagogiki specjalnej o specjalności pedagogika resocjalizacyjna z Akademii Pedagogiki Specjalnej.

Wizyty studyjne stanowią praktyczny element merytorycznego wsparcia procesu dydaktycznego studentów uczelni wyższych. Ideą towarzyszącą podejmowanym przez funkcjonariuszy SW przedsięwzięciom jest otwarta komunikacja zewnętrzna. Inicjowanie działań promujących zatrudnienie w tej trudnej, choć ciekawej pracy, odbywa się między innymi poprzez bezpośrednie przekazywanie wiedzy przez doświadczonych praktyków.

Podczas spotkania studenci zostali zapoznani z możliwościami jakie daje zatrudnienie w Służbie Więziennej oraz oczekiwaniami i specyfiką pracy na stanowisku funkcjonariusza Służby Więziennej. Ponadto studenci poznali podstawowe akty prawne regulujące odbywanie kary pozbawienia wolności oraz stosowanie tymczasowego aresztu. Psycholog i wychowawca działu penitencjarnego grochowskiego aresztu przybliżyły zasady funkcjonowania polskiego systemu penitencjarnego i zapoznały gości z prowadzonymi w jednostce oddziaływaniami resocjalizacyjnymi a także formami zatrudnienia więźniów zarówno na terenie jednostki jak i poza nią. Grupa studentów obejrzała pawilony mieszkalne oraz miejsca zakwaterowania skazanych kobiet.

Ponadto studenci mieli okazję spotkać się z dwiema osadzonymi kobietami odbywającymi karę pozbawienia wolności w tutejszej jednostce, co pozwoliło naszym gościom poznać realia więzienne nie tylko z perspektywy funkcjonariuszy, ale także osadzonych. Skazane opowiedziały o przyczynach wejścia w konflikt z prawem, oddziaływaniach, w których miały okazję brać udział, zatrudnieniu w tutejszej jednostce oraz odpowiedziały na nurtujące naszych gości pytania.

 

Tekst: mł. chor. Agata Piekalska

Zdjęcia: mł. chor. Agata Piekalska, st. szer. Iga Kuśmirek

Generuj pdf
Znajdź nas również na
Serwis Służby Więziennej