Nauka pełni kluczową rolę w procesie resocjalizacji – uczy dyscypliny, rozwija kompetencje społeczne i przygotowuje do życia na wolności. Zdanie matury daje realną szansę na zdobycie wykształcenia wyższego lub lepszą pracę po opuszczeniu zakładu karnego, co zmniejsza ryzyko powrotu do przestępczości. Edukacja może być też sposobem na psychiczne oderwanie się od trudnych warunków odosobnienia.

Wielu osadzonych pochodzi z rodzin dotkniętych ubóstwem, przemocą czy wykluczeniem edukacyjnym.
Zakład karny może być pierwszym miejscem, w którym mają oni szansę nadrobić braki związane z wykształceniem i odkryć swój potencjał.
8 absolwentów liceum ogólnokształcącego z naszego Centrum Kształcenia Ustawicznego przystąpiło do egzaminu dojrzałości.
Dziś rozpoczęli zmagania z matematyką.
Arkusze maturalne, choć uzupełniane za wysokim murem, nie różnią się od tych obowiązujących w całym kraju, a egzamin realizowany jest zgodnie z wytycznymi Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej.
Umożliwienie zdania matury to inwestycja w przyszłość – nie tylko osadzonego, ale i społeczeństwa, do którego ma szansę wrócić jako bardziej wartościowy obywatel.
Wszystkim abiturientom życzymy powodzenia!

opracowanie: por. Sylwia Smaga

Generuj pdf
Znajdź nas również na
Serwis Służby Więziennej