Warsztaty komunikacji
Zagrajmy w Otwarte Karty. Warsztat komunikacji
Warsztat, podczas którego użyto autorskiego narzędzia – „Otwarte Karty”, miał na celu odpowiedzieć między innymi na pytania jak efektywnie pracować w grupie, jak najlepiej dbać o dobrą atmosferę pracy w zespole, jak budować lokalne wspólnoty i trwałe relacje.
Kluczem jest: komunikacja
Podczas dyskusji okazało się, że choć rozmawiamy w tym samym języku i używamy podobnych słów, czasem zupełnie inaczej je rozumiemy. Warsztat pomógł nam zrozumieć jak lepiej się komunikować, jak lepiej komunikować swoje potrzeby i oczekiwania i lepiej rozwiązywać konflikty.
Spotkanie poprowadziła Urszula Szwed, menedżerka studia Dinksy, ekspertka i współautorka narzędzia komunikacji „Otwarte Karty”. Zostało ono zaprojektowane we współpracy z agencją strategiczno-badawczą Very Human Service oraz pod nadzorem merytorycznym Mireli Pawlikowskiej z Centrum Szkoleń i Rozwoju Osobistego MERITUM w Katowicach. Przetestowano je w około 100 zespołach (organizacjach, firmach, instytucjach), w których wpłynęło na jakość i uważność komunikacji, także tej międzypokoleniowej.
Tekst: kpt. Tomasz Głasek; foto: archiwum UŚ