Dla interesantów
- ZASADY OGÓLNE UDZIELANIA WIDZEŃ
- Ustala się czwartki i niedziele dniami udzielania widzeń, przy czym w widzeniu mogą uczestniczyć nie więcej niż dwie osoby pełnoletnie, chyba że Dyrektor Aresztu, w uzasadnionych przypadkach, wyrazi zgodę na udział większej liczby osób. Liczba osób niepełnoletnich nie podlega ograniczeniu. Osoby niepełnoletnie mogą korzystać z widzeń tylko pod opieką osób pełnoletnich.
- Osadzonemu przysługuje ilość widzeń w miesiącu zgodnie z określonymi w art. 90 pkt 6, 91 pkt 8 i art. 92 pkt 10 kkw, z uwzględnieniem zapisów art. 105a§3 kkw.
- Widzenia dla osadzonych wobec których zastosowano środek zapobiegawczy w postaci tymczasowego aresztowania odbywać się będą w czwartki oraz pierwszą i trzecią niedzielę miesiąca.
- Widzenia dla skazanych odbywać się będą w czwartki oraz drugą i czwartą niedzielę miesiąca.
- Ustala się planowane godziny udzielania widzeń, tj.: 8.45-9.45, 10.15-11.15, 11.45-12.45, 13.15-115, 14.45-15.45.
- Widzenie trwa 60 minut, przy czym widzenia dłuższe niż regulaminowe (60 min.) udzielane są w miarę możliwości w trakcie pierwszej i drugiej tury widzeń. O chęci wykorzystania widzenia połączonego lub dłuższego z osadzonym osoba zgłaszająca informuje podczas zgłoszenia. Osadzony chęć wykorzystania widzenia dodatkowego lub przedłużonego zgłasza funkcjonariuszowi prowadzącemu widzenia z chwilą doprowadzenia do sali widzeń.
- Zgłoszenia na widzenia dokonywane są telefonicznie w robocze poniedziałki i worki w godz. 9:00 – 12:00 na widzenia realizowane w czwartki oraz środy i piątki w godz. 9:00 – 12:00 na widzenia realizowane w niedziele pod numerem telefonu: 666 070 639. Zapisy dokonywane są zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
- W przypadku spóźnienia się osób odwiedzających na widzenie, Dyrektor podejmuje decyzję o zasadach i formie wejścia lub odmowie wejścia na widzenie.
- Dyrektor Aresztu ma prawo odmówić udzielenia widzenia w przypadku, gdy osoba odwiedzająca nie spełni wymogów formalnych, w tym określonych w niniejszym Regulaminie.
- Osoby odwiedzające zobowiązane są do pozostawienia w depozycie wszystkich rzeczy osobistych przed przystąpieniem do widzenia.
- Osoby uczestniczące w widzeniu zobowiązane są do przestrzegania w czasie jego trwania ustalonego porządku oraz norm poprawnego zachowania. W przypadku nie przestrzegania zasad widzenie może być przerwane lub zakończone przed czasem.
- Miejsce realizacji widzenia (stolik) wyznacza funkcjonaiusz nadzorujący widzenie.
- ZASADY UDZIELANIA WIDZEŃ
- Osoby, które dokonały telefonicznego zgłoszenia na widzenie zobowiązane są do stawienia się do Aresztu 20 minut przed planowanym rozpoczęciem widzenia.
- Warunkiem udzielenia widzenia będzie dokonanie zgłoszenia, o którym mowa w pkt 6 niniejszego Regulaminu, a w przypadku widzenia ze skazanym, dodatkowo wypełnienie formularza danych osób uczestniczących w widzeniu na wydanym druku, po zgłoszeniu się do Aresztu w dniu widzenia.
- Osoby oczekujące na widzenie do jednostki wchodzą po uprzednim wezwaniu przez funkcjonariusza pełniącego służbę przy wejściu do jednostki.
- Po dokonaniu kontroli osoba ubiegająca się o widzenie z osadzonym doprowadzana jest do sali widzeń, gdzie zajmuje wyznaczone przez funkcjonariusza miejsce.
- Osadzony po doprowadzeniu na salę widzeń zajmuje wskazane przez funkcjonariusza miejsce.
- Widzenia dla osób tymczasowo aresztowanych realizowane są w sali widzeń Aresztu, przy wyznaczonych stolikach.
Informacja dotycząca sposobu realizacji paczek żywnościowych
Skazany ma prawo otrzymać raz w miesiącu paczkę żywnościową, w skład której wchodzą artykuły żywnościowe lub wyroby tytoniowe zakupione za pośrednictwem zakładu karnego. Skazany otrzymuje paczkę żywnościową po złożeniu zamówienia na piśmie oraz po pokryciu kosztów przygotowania paczki. Zamówienie może być również złożone przez osobę najbliższą. Szczegółowe zasady realizacji prawa otrzymania paczek reguluje Kodeks karny wykonawczy oraz Regulamin organizacyjno porządkowy wykonywania kary pozbawienia wolności oraz Regulamin organizacyjno porządkowy wykonywania tymczasowego aresztowania.
W przypadku, gdy paczka dla osadzonego jest realizowana przez osobę najbliższą, ich przygotowanie odbywa się na podstawie prawidłowo wypełnionego przez zamawiającego (tj. osobę najbliższą) formularza zamówienia na paczkę żywnościową. Formularz zamówienia oraz lista produktów dostępnych w punkcie sprzedaży w Areszcie Śledczym w Grójcu znajdują się:
a) w poczekalni dla osób odwiedzających (w czasie gdy realizowane są widzenia)*
b) w punkcie sprzedaży (w czasie gdy realizowane są widzenia)*
c) w biurze przepustek
d) oraz na stronie internetowej PGSWPP http://www.e-paczka.org
W przypadku, gdy paczkę zamawia osoba najbliższa, wypełnione zamówienie można:
a) złożyć bezpośrednio podczas widzenia w kantynie, dokonując jednocześnie opłaty gotówkowej*
b) przesłać pocztą na adres: Areszt Śledczy w Grójcu – KANTYNA, 05-600 Grójec, ul. Armii Krajowej 21 bądź na adres e-mail: kantyna.as.grojec@pgsw.pl
c) dostarczyć osobiście do Aresztu Śledczego (w okresie zagrożenia epidemicznego nie jest wskazane)
d) przesłać za pośrednictwem e-mail na adres paczki@igbmazovia.pl, co obecnie jest najszybszą formą realizacji zamówienia.
W przypadku, gdy zamówienie nie jest składane w czasie widzenia z osadzonym*, przelew środków pieniężnych tytułem opłaty za paczkę winien nastąpić na konto:
BGK 44 1130 1017 0020 1458 9320 0152
Polska Grupa SW Przedsiębiorstwo Państwowe, ul. Kocjana 3, 01-473 Warszawa.
Przelew środków można dokonać w sposób tradycyjny (przekaz pocztowy) lub za pomocą przelewu internetowego. W obydwu przypadkach polecenie przelewu winno ponadto zawierać następujące dane:
a) nazwę zleceniodawcy/zamawiającego oraz jego adres
b) w polu tytułem wpisane dane osadzonego – Imię i Nazwisko, imię ojca osadzonego, datę urodzenia osadzonego oraz miejsce przebywania osadzonego (AŚ Grójec).
Do zamówienia składanego osobiście w jednostce lub przesyłanego pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, należy dołączyć potwierdzenie przelewu/dowód wpłaty.
W przypadku składania zamówienia przez osobę najbliższą w trakcie widzenia z osadzonym*:
a) druk zamówienia składa się bezpośrednio w punkcie sprzedaży,
b) niezwłocznie weryfikuje się uprawnienie osadzonego do otrzymania paczki
c) zamówienie opłaca się gotówką w czasie widzenia po pozytywnej weryfikacji uprawnienia do otrzymania paczki żywnościowej.
W sytuacji braku możliwości zrealizowania zamówienia z przyczyn niezależnych od administracji jednostki, środki pieniężne wpłacone na zrealizowanie paczki zostaną zwrócone w kwocie pomniejszonej o koszt przelewu lub przekazu pocztowego (dotyczy np. złożenia zamówienia bez wykonania właściwej opłaty lub dokonanie opłaty i niedostarczenie prawidłowo wypełnionego zamówienia).
Paczka realizowana jest bez zbędnej zwłoki, w terminie do pięciu dni roboczych od czasu przyjęcia zamówienia do realizacji.
INFORMACJA:
Z uwagi na liczne skargi dotyczące pobierania prowizji za pośredniczenie w realizacji e-paczek informujemy, że PGSWPP pobiera jedynie opłatę za przygotowanie paczki, której koszt w zależności od opakowania wynosi od 1.00 zł do 2.00 zł. Praktyka pobierania minimum 10% od wartości wpłaconej kwoty jest stosowana przez firmy zewnętrzne, które nie są związane z naszą Instytucją. Korzystanie z firm pośredniczących wiąże się z dodatkowymi opłatami oraz dłuższym terminem realizacji paczki, lub może wiązać się z brakiem realizacji paczki z uwagi na niezaktualizowaną listę dostępnych produktów. Aby uniknąć powyższego, zamówienia należy składać na zasadach określonych na stronie internetowej www.igbmazovia.pl/e-paczka. Wszelkie pytania dotyczące realizacji paczek prosimy kierować na adres paczki@igbmazovia.pl, lub numer telefonu 22/328-61-41.
Ponadto informujemy, że w przypadku dokonywania wpłat na e-paczki w Zastępczej Obsłudze Kasowej, tj. pośrednika różnych banków, pośrednik ten pobiera opłatę w wysokości 1% kwoty transakcji oraz nie mniej niż 20,00 zł lub wg taryfikatora danego banku, co wpływa na pomniejszenie wartości realizowanego zamówienia przez kantynę. Dla przykładu, wpłacając w ZOK kwotę na e-paczkę w wysokości 50,00 zł, 100,00 zł lub 200,00 zł paczka zostanie zrealizowana odpowiednio na kwotę: 30,00 zł, 80,00 zł, 180,00 zł.
Dyrektor Aresztu Śledczego w Grójcu przyjmuje interesantów:
poniedziałek: 9:00 – 17:00
wtorek – piątek: 8:00 – 15:00.
Wszelką korespondencję kierowaną do osadzonych przesyła się na adres Aresztu Śledczego w Grójcu, ul. Armii Krajowej 21, 05-600 Grójec.
Dotyczy to również korespondencji adresowanej do osadzonych przebywających w Oddziale Zewnętrznym w Stawiszynie.
Korespondencja adresowana do osadzonych przebywających w Oddziale Zewnętrznym w Stawiszynie przekazywana jest za pośrednictwem administracji Aresztu Śledczego w Grójcu.
Wpłat należy dokonywać na poniższy rachunek bankowy, w tytule wpisując: imię i nazwisko osadzonego, imię ojca:
NBP/o. Warszawa
Armii Krajowej 21
05-600 Grójec
04 1010 1010 0112 1113 9120 0000